Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  28. duben 2003

Astronomický snímek dne (APOD) - 28. duben 2003

Vyvezení rakety se Sojuzem TMA 2

Uznání: Scott Andrews, NASA

K letu do vesmíru je zapotřebí velké rakety. Minulý víkend byla k Mezinárodní kosmické stanici (International Space Station - ISS), která obíhá kolem Země, vypuštěna tato obrovská ruská raketa se dvěma kosmonauty, kteří budou tvořit novou posádku Expedice 7. Bílá špička rakety, která je zde vidět při vyvezení na kosmodromu Bajkonur, je ve skutečnosti nejnovější verze kosmické lodi Sojuz TMA-2, která je nejdéle sloužící lodí pro lidské posádky. Základem je ruská raketa R7, která byla původně vyvinuta v roce 1957 jako mezikontinentální balistická střela. Raketa zabírá délku fotbalového hřiště a naplněná palivem váží asi milión kilogramů. Ruské rakety jako je tato budou primárním transportním systémem k ISS, dokud bude NASA studovat příčiny nedávného tragického rozpadu raketoplánu Columbia.

Štítky: Raketa, ISS, TM2