Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  29. září 2003

Astronomický snímek dne (APOD) - 29. září 2003

Polární záře nad pohořím Chugach

Uznání a copyright: Calvin Hall (Alaska Aurora)

Polární záře mohou poskytnout jedinečný pohled. Nahoře vyfotografované zelené prameny polární záře pomáhají Měsíci osvětlovat klidné jezero Portage Lake a zasněžené pohoří Chugach nedaleko Anchorage na Aljašce v USA. I když se na první pohled může zdát, že polární záře také ozařují měsíčním světlem zalité mraky, tak pouze přidávají světlo obloze a nebrání v pohledu na hvězdy v pozadí. Polární záře, kterým se na severní polokouli se také říká severní světla jsou způsobovány nabitými částicemi, které proudí ze Slunce a vstupují do zemské atmosféry. Při pohledu z vesmíru je vidět, že polární záře září také v rentgenovém světle. Předpověditelné polární záře nastávají nejspíše několik dní po spatření silných magnetických událostí na Slunci.

Štítky: Hory, Polární záře, Lake