Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  18. prosinec 2003

Astronomický snímek dne (APOD) - 18. prosinec 2003

Expres k Marsu

Uznání: Mars Express, ESA

Tento úžasný pohled na rudou planetu pořídila 3. prosince kamera s vysokým rozlišením na palubě kosmické sondy organizace ESA Mars Express, která právě uhání ke svému cíli. Ze vzdálenosti 5,5 miliónu kilometrů je vidět, jak se útvary části západní polokoule Marsu koupají ve slunečním světle. Z perspektivy kosmické sondy je také významná strana marťanské noci, pohled který není dopřán pozemským dalekohledům. Mars Express, který byl na svou meziplanetární pouť vypuštěn počátkem června, nese přistávací modul Beagle 2, který má být z Mars Expessu uvolněn zítra, 19. prosince. Mars Express a Beagle 2 pak budou putovat odděleně, ale obě části mají Mars dosáhnout 25. prosince. Mars Express má vstoupit na eliptickou oběžnou dráhu a Beagle 2 má přistát na marťanském povrchu. V lednu přiletí další dva vetřelci ze Země, vozítka NASA Mars Exploration Rover.

Štítky: Mars, Mars express