Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  05. srpen 2004

Astronomický snímek dne (APOD) - 05. srpen 2004

Emisní mlhovina IC 1396

Uznání a copyright: Richard Crisp

Emisní mlhovina IC 1396, která se roztahuje na stovkách světelných let, směšuje zářivý kosmický plyn a tmavá prachová mračna. V této oblasti, pouhých 3000 světelných let od Země, vznikají hvězdy. Tento zvlášť barvitý pohled na tuto oblast je složeninou digitálních snímků pořízených přes úzkopásmové filtry. Filtry blokují většinu světla, ale úzce propouštějí vlnové délky charakteristické pro specifické, v mlhovině zářící atomy. Zde použité barevné schéma činí jednoduchým stopovat některé prvky, které k emisi z IC 1396 přispívají. Emise atomů síry je zobrazena v červené barvě, vodíku v zelené a kyslíku v modré barvě. Krásný a užitečný výsledek se pořád velmi liší od toho, co by mohlo být vidět očima. IC 1396 se nachází vysoko a daleko od souhvězdí Kefea (Cepheus).

Štítky: Star-formation, Emisní mlhovina, Vodík, Oxygen, Sulfur