Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  30. červen 2005

Astronomický snímek dne (APOD) - 30. červen 2005

Tři planety z Mt Hamilton

Uznání a copyright: R. Jay GaBany

Minulý týden se na západní obloze blízko sebe pohybovaly Venuše, Merkur a Saturn. Tento snímek jejich, pro oči tak přitažlivé, planetární konjunkce pořídil astronom R. Jay GaBany v sobotu (na Saturnův den) 25. června z historické Lickovy observatoře na Mt. Hamilton v Kalifornii v USA. Pohled míří k Pacifiku krátce po západu Slunce, se světly San Jose a jižní oblasti zátoky San Francisco Bay v popředí. Z tohoto tria je samozřejmě nejjasnější Venuše. Merkur je blízko vpravo a Saturn je dole vlevo, poblíž obzoru. Daleko vpravo od planetárního trojúhelníku jsou Pollux a Castor, dvojice hvězd z Blíženců (Gemini) s jasným Regulem ze souhvězdí Lva (Leo) zcela vlevo nahoře. V nadcházejících dnech zůstane Venuše s Merkurem blízko, ale Saturn bude klesat pod ně, směrem k obzoru.

Štítky: Venuše, Saturn, Merkur, Planetary conjunction