Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  01. listopad 2005

Astronomický snímek dne (APOD) - 01. listopad 2005

Kosmická loď Sojuz se blíží ke kosmické stanici

Uznání: ISS Expedition 11 Crew, NASA

Minulý měsíc se k Mezinárodní kosmické stanici připojila kosmická loď Sojuz TMA-7. Tato kosmická loď odstartovala několik dní předtím z kosmodromu Bajkonur v Kazachstánu. Na snímku nahoře nese přibližující se kosmická loď Sojuz novou posádku Expedice 12 k Mezinárodní kosmické stanici ISS (International Space Station) a také platícího účastníka kosmického letu. Posádka Expedice 12 nahradila posádku Expedice 11, která na stanici strávila asi šest měsíců a očekává se, že též zůstane na ISS asi šest měsíců. Asi týden po pořízení tohoto obrázku se posádka Expedice 11 vrátila na Zemi v kabině Sojuzu i spolu s učastníkem kosmického letu. Posádka Expedice 12 bude opravovat ISS, zkoumat nové metody bydlení ve vesmíru a provádět výzkum včetně experimentu s ledvinovými kameny.

Štítky: Slunce, Magnetické pole, Sluneční skvrna