Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  09. říjen 2005

Astronomický snímek dne (APOD) - 09. říjen 2005

Vyvezení rakety R7 se Sojuzem TMA 2

Uznání: Scott Andrews, NASA

K letu do vesmíru je třeba velké rakety. Taková velká ruská raketa v dubnu 2003 vynesla k Mezinárodní kosmické stanici dva kosmonauty, kteří tvořili posádku Expedice 7. Raketa je zde vidět při vyvážení na kosmodromu Baikonur, bílá špička na raketě je ve skutečnosti Sojuz TMA-2, nejnovější verze nejdéle sloužícího typu kosmické lodi pro lidské posádky. Základem je ruská raketa R7, původně vyvinutá v roce 1957 jako prototyp mezikontinentální balistické střely. Raketa má rozpětí jako šířka hřiště pro americký fotbal a naplněná palivem váží asi půl miliónu kilogramů. Ruské rakety jako je tato zůstávají primárním transportním systémem k Mezinárodní kosmické stanici. Minulý týden podobná raketa úspěšně vynesla ke kosmické stanici účastníka kosmického letu a dva kosmonauty posádky Expedice 12.

Štítky: Raketa, ISS, Soyuz