Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  20. leden 2007

Astronomický snímek dne (APOD) - 20. leden 2007

SOHO: Film komety McNaught

Uznání: SOHO Consortium, LASCO, ESA, NASA - courtesy Steele Hill

Toto políčko ze zrychleného filmu ukazuje kometu McNaught, Velkou kometu roku 2007, jak krouží vnitřní sluneční soustavou. Políčka filmu byla zachycena od 12. do 16. ledna koronografem na palubě sluneční družice SOHO. Zorným polem se také pohybuje planeta Merkur, jen Slunce samotné zůstává nehybné, ukryté za centrálním zákrytovým diskem koronografu. Kometa se svým širokým ocasem je tak jasná, že téměř zahlcuje citlivé kamery SOHO, které jsou navrženy pro výzkum slabých struktur ve vnější atmosféře Slunce. Největší přiblížení komety McNaught's ke Slunci (12. ledna byla v periheliu) bylo jen na 0,17 astronomické jednotky, neboli asi na polovinu vzdálenosti Merkuru od Slunce. (Poznámka: Kliknutím na obrázek můžete začít stahovat film.)

Štítky: Kometa, SOHO, Film, Mcnaught, C/2006 p1