Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  19. leden 2007

Astronomický snímek dne (APOD) - 19. leden 2007

McNaught matinee

Uznání a copyright: Stefan Seip - Inset: David Levy

Jasnost komet roste, když se blíží ke Slunci a koupají se v intenzivním slunečním záření. Obyčejně je ale nemožné je zároveň vidět proti převaze rozptýleného slunečního světla. Ovšem překvapující kometa McNaught, která se 12. ledna těsně přiblížila ke Slunci (prošla perihéliem) a byla hluboko uvnitř dráhy Merkuru, předvedla zajímavou podívanou i na jasné modré denní obloze. Pozoruhodný vložený teleskopický snímek komety McNaught (vlevo nahoře) pořídil za denního světla hodinu od perihelia, pouhých 7° od polohy Slunce odborník na komety David Levy. Širší denní záběr komety a nadýchaných mračen pořídil zhruba o den později Stefan Seip. Seip použil polarizační filtr a soupravu kamera/dalekohled poblíž Stuttgartu v Německu. Kometa McNaught ale už není nadále za denního světla viditelná a nyní putuje soumrakem na jižní obloze.

Štítky: Kometa, Perihelion, Day, Mcnaught, C/2006 p1