Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  25. prosinec 2007

Astronomický snímek dne (APOD) - 25. prosinec 2007

Mars a Orion nad Monumentálním údolím

Uznání a copyright: Wally Pacholka (Astropics.com)

Vítejte do Světa v noci. Tento projekt ukazuje pohledy na noční oblohu z celého světa a na tomto pohledu z Monument Valley v USA je malebné popředí slavných sopouchů. Sopouchy se skládají z tvrdých vulkanických hornin, které zůstaly poté, co vodní eroze odnesla okolní měkkou horninu. Ty dva sopouchy na obrázku vlevo jsou známé jako Mittens (palčáky), zatímco vpravo je Merrick Butte. To jasné oranžové světlo vlevo je nejjasnějším objektem na snímku z minulého týdne a je to planeta Mars. Vpravo od Marsu leží souhvězdí Orion. Betelgeuse je ta červená hvězdu ve středu a pás Orionu a Mlhovina Orion jsou dále vpravo. A konečně je na tomto úžasném pohledu ze Světa v noci vidět nad Merrick Butte jasnou modrou hvězdu Rigel.

Štítky: Mars, Orion, Monument Valley, TWAN