Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  21. leden 2008

Astronomický snímek dne (APOD) - 21. leden 2008

Horizont Merkuru z MESSENGERu

Uznání: MESSENGER Teams, JHU APL, NASA

Jaké by to bylo prolétat kolem Merkuru? Právě takové dobrodružství minulý týden zakusila kosmická sonda MESSENGER při svém prvním průletu kolem podivného, jakoby měsíčního, ke Slunci nejbližšího světa. Na snímku nahoře je okraj Merkuru, jak jej při přibližování ze vzdálenosti asi jednoho a půl průměru Země viděla sonda MESSENGER. Na horké a pusté planetě je vidět hodně kráterů a mnohé z nich se jeví mělčí, než jsou krátery podobné velikosti na Měsíci. Poměrně vysoká gravitace na Merkuru pomáhá srovnávat vysoké útvary jako jsou třeba stěny kráterů. Sonda MESSENGER dokázala pořídit více jak 1000 snímků Merkuru, které odvysílala zpátky na Zemi ke studiu planetárních geologů. Kosmická sonda MESSENGER má v plánu ještě dvakrát proletět kolem Merkuru, než v roce 2011 zapne svoje trysky a vstoupí na oběžnou dráhu.

Štítky: Merkur, Obzor, Messenger