Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  04. duben 2008

Astronomický snímek dne (APOD) - 04. duben 2008

Vrstvy v Aureum Chaos

Credit HiRISE, MRO, LPL (U. Arizona), NASA

Při prvním pohledu mohou tyto vlnité tvary v odstínech modré vypadat jako vlny na oceánu. Ve skutečnosti jsou zde vidět výstupy vrstevnatých hornin v Aureum Chaos na snímku ve falešných barvách kamerou HiRISE z družice Mars Reconnaissance Orbiter. Poměrně velká oblast Aureum Chaos je chaotickou změtí erodovaného terénu ve východní části nesmírně velkého marťanského kaňonu Valles Marineris. Zvláštní složení vrstev těchto výstupů by mohlo být dáno prachem nebo vulkanickým popelem vypadávajícím z atmosféry, pískem neseným marťanskými větry nebo sedimenty ukládanými na dno starodávného jezera. Tento detailní pohled na jinak červenou planetu zabírá asi 4 kilometry, což je vzdálenost, kterou můžete na rovině ujít méně jak za hodinu.

Štítky: Mars, Valles Marineris, Aureum chaos, Hills, Sedimentary