Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  05. duben 2008

Astronomický snímek dne (APOD) - 05. duben 2008

Jules Verne na oběžné dráze

Uznání: ISS Expedition 16 Crew, NASA, ESA

Jules Verne má na své neobyčejné pouti v pozadí jasný okraj Země, který se zeslabuje až do temnoty vesmíru. Tento snímek z minulého pondělí ukazuje kosmickou loď ATV (Automated Transfer Vehicle) Evropské kosmické agentury ESA, která je pojmenovaná podle vizionáře a spisovatele vědeckofantastických románů 19. století, jak zkouší svůj systém autonomního přibližování k Mezinárodní kosmické stanici. Jules Verne se s pomocí laserového naváděcího systému ve čtvrtek hladce a bezpečně připojil ke stanici a dopravil tak 6018 kg přístrojů, zásob a paliva. Válcové těleso této automatické nákladní kosmické lodi má průměr 4.5 m, délku 10.3 m a se slunečními panely má rozpětí 22.3 m. Jules Verne zůstane připojen až do srpna a před svým stažením z oběžné dráhy ještě dráhu kosmické stanice zvýší.

Štítky: Kosmická loď, Jules verne, Atv, Automated transfer vehicle