Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  11. červen 2008

Astronomický snímek dne (APOD) - 11. červen 2008

Robot Dextre při práci na kosmické stanici

Uznání: STS-124 Crew, Expedition 17 Crew, NASA

Co to tam nejsložitější kosmický robot na světě dělá? Minulý týden byl Dextre zachycen, jak se pohybuje po modulu laboratoře Destiny na Mezinárodní kosmické stanici, aby dokončil své úkoly před připojením japonské vědecké laboratoře s atmosférou Kibo. Dextre je krátký název pro Kanadou postavený "zručný manipulátor pro zvláštní účely" (Special Purpose Dextrous Manipulator), má třímetrová ramena a může nasazovat elektrické nástroje jako prsty. Za Dextrem je černota vesmíru, zatímco nad Dextrovou hlavou se rýsuje Země. Segment laboratoře Kibo, který se nyní připojuje při letu raketoplánu Discovery ke stanici lze natlakovat atmosférou a obsahuje zásuvky vědeckých experimentů, které se budou využívat ke zkoumání mnoha věcí včetně toho, jak se rostliny vyrovnávají s gravitací a jak by se mohlo zabránit mrznutí vody v buňkách při mikrogravitaci.

Štítky: ISS, Dextre, Destiny