Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  12. červenec 2008

Astronomický snímek dne (APOD) - 12. červenec 2008

NGC 7331 a dál

Uznání a copyright: Don Goldman, Sierra Remote Observatories

Velká krásná spirální galaxie NGC 7331 se často považuje za analogickou s naší vlastní Mléčnou dráhou. NGC 7331 ve vzdálenosti asi 50 miliónů světelných let v severním souhvězdí Pegasus byla už dříve rozpoznána jako spirální mlhovina a je ve skutečnosti jednou z nejjasnějších galaxií, které nejsou ve slavném katalogu Charlese Messiera z 18. století. Jelikož je galaktický disk vůči nám nakloněn, tak snímky dalekohledem vyvolávají silný pocit hloubky. Efekt ještě zesilují galaxie, které jsou vidět za tímto nádherným vesmírným ostrovem. Galaxie v pozadí mají asi jen jednu desetinu zdánlivé velikosti NGC 7331, takže se nachází desetkrát dál. Jejich těsné uskupení na obloze s NGC 7331 je pouhou náhodou. Toto vizuální uskupení galaxií je též známo jako jako Deer Lick Group.

Štítky: Spirální galaxie, Ngc7331, Background galaxy, Deer lick group