Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  20. listopad 2008

Astronomický snímek dne (APOD) - 20. listopad 2008

Endeavour v Měsíci

Uznání a copyright: Marek Kozubal, Clay Center Observatory at Dexter and Southfield Schools

Raketoplán Endeavour, který je vidět jak září v horní části snímku, vzlétl do noci k letu STS-126. Endeavour opustil planetu Zemi 14.listopadu z rampy 39A Kennedyho kosmického střediska k 27.letu k Mezinárodní kosmické stanici. Rampa 39A je vidět hned vedle rampy 39B podél vzdáleného obzoru. Tato kamera byla umístěna tak, aby dráha letu z pozorovacího místa v Indian River City na Floridě protínala Měsíc. Je vidět téměř celý perigeový Měsíc, který září přes řídké mraky a vytváří siluetu husté kouřové stopy raketoplánu. Posádka kosmické stanice i astronauté STS-126 mohou dnes slavit 10. výročí orbitální základny. Konstrukce Mezinárodní kosmické stanice oficiálně začala 20. listopadu 1998 ruským startem první části stanice modulu Zarja o velikosti autobusu.

Štítky: Měsíc, Raketoplán, Launch, ISS, Anniversary, Endeavour, Sts126