Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  02. duben 2009

Astronomický snímek dne (APOD) - 02. duben 2009

Začíná 100 hodin astronomie

Uznání a copyright: Tamas Ladanyi (TWAN)

Dnes začíná 100 hodin astronomie, důležitý projekt Mezinárodního roku astronomie 2009 na oslavu Galileova 400. výročí prvního průzkumu oblohy dalekohledem. Odstartuje dnešní zahajovací událostí ve Franklinově institutu ve Philadelphii a jeho součástí je mnoho různých veřejných programů na celém světě od 2. do 5. dubna. Zahájení bude živě přenášeno na webu a bude vidět jeden ze dvou zachovaných Galileových dalekohledů. Oblohu, kterou Galileo zkoumal lze obdivovat i dnes a to s mnohem výkonnějšími, široce dostupnými přístroji. Ale tento pohled na oblohu ze soukromé observatoře ve Veszpremu v Maďarsku ukazuje také objekty, které Galileo v noci vidět nemohl. Snímek ze 26. března zachycuje pár stop Mezinárodní kosmické stanice (jasnější stopa) a raketoplánu Discovery na nízké oběžné dráze kolem Země, stejně jako stopu prolétajícího letadla.

Štítky: Galileo, Dalekohled, ISS, IYA2009