Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  27. červen 2009

Astronomický snímek dne (APOD) - 27. červen 2009

Saharská hvězdnatá noc

Uznání a copyright: Babak Tafreshi (TWAN)

Tento panoramatický snímek hvězdnaté noci přehlíží suchou a pustou krajinu. Tento majestátní pohled byl pořízen z národního parku Tassili v srdci saharské pouště v jižním Alžírsku. Nad zerodovanými pískovcovými útesy vychází celá řada souhvězdí včetně Draka (Draco), Labutě (Cygnus), Orla (Aquila) a Štíra (Scorpius). Velmi blízko u obzoru ve středu snímku mezi mraky září planeta Jupiter, zatímco daleko vpravo se přes Střelce vypíná oblouk mračen hvězd Mléčné dráhy. Na hvězdnaté obloze září jasné modré hvězdy Deneb v Labuti a Altair v Orlu spolu s rivalem Marsu, jasnou žlutou hvězdou Antares ve Štírovi. Na podobnou oblohu se jistě dívali i prehistoričtí pozorovatelé. Oblast Tassili je kromě pískovcových formací ještě známá skalními kresbami a archeologickými místy, která se datují do neolitu, kdy zde bylo vlhčí klima.

Štítky: Souhvězdí, Mléčná dráha, Panorama, Tassili national park, Algeria, Sahara