Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  05. červenec 2009

Astronomický snímek dne (APOD) - 05. červenec 2009

Tvrdý dopad Genesis

Uznání: Genesis Mission, NASA

V roce 2004 dopadl do pouště v Utahu letící talíř poté, co ho sledovaly radary a stíhaly helikoptéry. Ovšem o žádné návštěvníky z vesmíru nešlo. Ten talíř na snímku nahoře byla návratová kapsle Genesis se vzorky, části lidmi vyrobené kosmické sondy Genesis, kterou NASA vypustila v roce 2001 ke studinu Slunce. K tomu nečekaně tvrdému přistání rychlostí přes 300 kilometrů za hodinu došlo proto, že se neotevřely padáky. Sonda Genesis obíhala Slunce a sbírala částice slunečního větru, které jsou obvykle odchýleny magnetickým polem Země. I navzdory tvrdému přistání zůstalo hodně vzorků v natolik dobrém stavu, že probíhá jejich analýza a výzkum. Mezi dosavadní objevy patří nové podrobnosti o složení Slunce a vlivu slunečního větru na nechráněný materiál.

Štítky: Slunce, Impakt, Genesis