Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  19. červenec 2009

Astronomický snímek dne (APOD) - 19. červenec 2009

Z Měsíce na Zemi

Uznání: Apollo 11, NASA

Po nejslavnější cestě moderních dějin byl čas se vrátit domů. Poté, co Neil Armstrong a Buzz Aldrin dali lidstvu možnost vymanit se za hranice planety Země a uskutečnili první procházku lidí na jiném tělese, odletěli s horním stupněm lunárního modulu zpátky za Michaelem Collinsem ve velitelském a servisním modulu na dráze kolem Měsíce. Collins zachytil na snímku nahoře z 21. července 1969 přibližování návratové lodi s Měsícem dole a Zemí daleko v dálce. Zítra bude 40. výročí prvního přistání lidí na Měsíci. Družice NASA Lunar Reconnaissance Orbiter nedávno poslala první snímky většiny míst přistání Apolla včetně Apolla 11 s dostatečným rozlišením, že je vidět přistávací část lunárního modulu na Měsíci.

Štítky: Měsíc, Země, Apollo 11