Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  22. červen 2009

Astronomický snímek dne (APOD) - 22. červen 2009

Start rakety Atlas 5 k Měsíci

Uznání: NASA

Tato raketa míří k Měsíci. Na snímku nahoře z minulého týdne je vidět, jak velká raketa Atlas V za hřmotu opouští startovací rampu k první misi NASA k Měsíci po 10 letech. Tato raketa nese dvě kosmické sondy. Družice Lunar Reconnaissance Orbiter (LRO) má vstoupit na orbitu a lépe zmapovat Měsíc, hledat skrytý podpovrchový led a odesílat snímky s vysokým rozlišením. Některé snímky budou mít rozlišení lepší než jeden metr a zahrnou i historická přistávací místa Apollo. Výzkumné údaje a snímky by měly připravit lépe informovanou volbu možných budoucích míst pro přistání astronautů. Družice Lunar CRater Observation and Sensing Satellite (LCROSS) má monitorovat řízený dopad horního stupně rakety do trvale zastíněného kráteru u měsíčního jižního pólu. Tento dopad by měl nastat asi za tři měsíce a měl by být ze Země viditelný i malými dalekohledy.

Štítky: Měsíc, LRO, Atlas 5