Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  02. listopad 2009

Astronomický snímek dne (APOD) - 02. listopad 2009

Start rakety Ares 1 X

Uznání a copyright: Rory A. Duncan (United Space Alliance)

Agentura NASA minulý týden vyzkoušela novou raketu. Raketa Ares 1-X byla první raketou nesouvisející s raketoplánem vypuštěnou z Kennedyho kosmického střediska od období Saturnů, které vynášely lidi na oběžnou dráhu Země a k Měsíci v šedesátých a sedmdesátých letech minulého století. NASA zkouší Ares jako náhradu za stárnoucí flotilu raketoplánů. Ohromný výkon rakety Ares 1-X dokáže těžkou raketu po startu urychlit na rychlost 100 kilometrů za hodinu za méně než osm sekund. Minulý týden vypuštěná raketa byla delší než fotbalové hřiště a byla pokrytá více než 700 čidly, což inženýrům umožní vyladit budoucí rakety Ares. Na obrázku nahoře vzlétá Ares 1-X do vesmíru a vrcholek rakety obklopuje rázový límec vodních kapiček, které se pravděpodobně vytvořily při náhlém poklesu tlaku vzduchu.

Štítky: Raketa, Launch, Ares 1-X