Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  19. únor 2010

Astronomický snímek dne (APOD) - 19. únor 2010

Andromeda infračerveně z WISE

Uznání: NASA / JPL-Caltech / UCLA

Tento ostrý, širokoúhlý pohled zachycuje infračervené světlo ze spirální galaxie v Andromedě (M31). Červená a žlutá barva vyznačuje prach zahřívaný mladými hvězdami v Andromedě, zatímco její starší populace hvězd se jeví jako modrý závoj. Tento obrázek ve falešných barvách je mozaika snímků z nové družice NASA WISE (Wide-field Infrared Survey Explorer). Andromeda je při dvojnásobném průměru naší Mléčné dráhy největší galaxií místní skupiny. V kombinovaném poli jsou i satelitní galaxie Andromedy M110 (dole) a M32 (nahoře). Družice WISE byla vypuštěna v prosinci 2009 a 14. ledna začala šestiměsíční infračervenou přehlídku celé oblohy. Očekává se, že objeví blízkozemní asteroidy, nebo že svými citlivými infračervenými detektory chlazenými zmrzlým vodíkem prozkoumá vzdálený vesmír.

Štítky: M31, Infračervený, Andromeda galaxy, Wise