Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  31. červenec 2010

Astronomický snímek dne (APOD) - 31. červenec 2010

Západ slunce se čtyřmi planetami

Uznání a copyright: Jia Hao

Tento kouzelný západ slunce byl zachycen 21. července z vrcholu sopky Mount Lawu 3265 metrů nad úrovní moře. Pohled směřuje na západ ke světlům města Surakarta (zvaném Solo) v centrální Javě v Indonézii. U barvitého obzoru jsou vidět další dva vulkanické vrcholy, špičatý Merapi (vlevo) a Merbabu. Nad nimi na soumračné obloze září čtyři planety. Podél roviny ekliptiky jsou vidět Merkur, Venuše, Mars a Saturn, spolu s jasnou hvězdou alfa ze souhvězdí Lva, Regulus. Když položíte kurzor na obrázek, tak je najdete snadněji. Všechny tyto čtyři planety jsou stále na západní obloze po západu slunce, přičemž Venuše, Mars a Saturn tvoří tento víkend a počátkem srpna těsnější uskupení. Ke všem čtyřem planetám se po západu slunce přidá 12. srpna ještě srpek mladého Měsíce

Štítky: Mars, Venuše, Saturn, Sopka, Regulus, Merkur, Ecliptic plane, Indonesia, Mouse over