Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  10. červenec 2010

Astronomický snímek dne (APOD) - 10. červenec 2010

Novozélandská ekliptika

Uznání a copyright: Tunç Tezel (TWAN)

Čtyři jasná světla na nebi a slabý trojúhelník světla sledují rovinu ekliptiky, jak se vypíná noční oblohou na jižní polokouli. Na červencové zimní noční obloze nad jezerem Taupo na novozélandském severním ostrovu jsou zleva dole doprava nahoru vidět v seřazení Venuše, Regulus (alfa ve Lvu), Mars a Saturn. Umístěte na obrázek kurzor a můžete identifikovat planety a souhvězdí. Vlevo dole se nad obzorem objevuje jemná záře zvířetníkového světla, což je sluneční světlo rozptylované prachem podél ekliptiky, které je vidět vycházet nad obzorem vlevo dole. Na letní červencové obloze na severní polokouli rovina ekliptiky, kterou definuje dráha Slunce, na obloze nevystupuje vysoko. Zítra se na ekliptice setkají Měsíc se Sluncem. Na denní obloze bude totiž na dlouhé dráze v jižním Tichém oceánu vidět úplné zatmění Slunce.

Štítky: Mars, Venuše, Saturn, Zvířetníkové světlo, Regulus, Southern hemisphere, Ecliptic plane, Mouse over

43. vesmírný týden 2024

Přehled událostí na obloze a v kosmonautice od 21. 10. do 27. 10. 2024. Měsíc bude v poslední čtvrti a trochu ruší pozorování meteorického roje Orionid. Na večerní obloze je slábnoucí kometa C/2023 A3 (Tsuchinshan-ATLAS), druhá kometa C/2024 S1 (ATLAS) se ještě úplně nerozpadla. Brzy po Slunci zapadá večer Venuše, Saturn vrcholí nad jihem a Jupiter a Mars jsou nejlépe vidět v druhé polovině noci. Slunce své nejlepší skvrny zatím ukrývá na odvrácené polokouli. Očekáváme návrat Crew Dragonu z ISS (přistání mise Crew-8).

Čiastočné zatmenie Mesiaca nad Dómom Sv. Alžbety