Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  04. září 2009

Astronomický snímek dne (APOD) - 04. září 2009

6 let Saturnu

Uznání a copyright: Alan Friedman

Dnes planeta Země prochází rovinou Saturnových prstenců. Z pohledu pozemských astronomů budou Saturnovy prstence vidět z boku. Problém ale je, že Saturn samotný je nyní velice blízko Slunci a nízko nad obzorem po západu slunce, takže je obtížné pořídit dobré teleskopické snímky. Tento kompozit pohledů na Saturn pořízených v letech 2004 - 2009 (zprava dole doleva nahoru) ilustruje změnu ve sklonu prstenců v posledních 6 letech a obsahuje i pohled téměř z boku zachycený už dříve v tomto roce. V této sekvenci je vidět Saturnův jižní pól, zvláště vpravo dole, ale v nadcházejících letech bude skrytý. Zato, jak se planeta objeví na ranní podzimní obloze, tak bude lépe vidět Saturnův severní pól i se skloněnými prstenci.

Štítky: Saturn, Prstence, Edge on, Tilt