Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  14. listopad 2010

Astronomický snímek dne (APOD) - 14. listopad 2010

Multiversy: Existují jiné Vesmíry?

Uznání a copyright: Clifford Pickover

Existují v jiných vesmírech vaše téměř přesné kopie? Pokud je správná jedna z několika hypotéz multiversu, tak je to docela možné. Na počítačové ilustraci nahoře jsou vidět nezávislé vesmíry jako nezávislé kruhy či koule. Koule by mohly být jedna od druhé kauzálně oddělené, což by znamenalo, že žádná komunikace mezi nimi by nebyla možná. Některé koule by mohly obsahovat jiné uskutečnění našeho vesmíru, zatímco jiné by mohly mít odlišné fyzikální zákony. Množina paralelních vesmírů se nazývá multiverse [analogicky podle universe, pozn. překl.]. Lidské oko představuje možnost, že uskutečnění některých hypotéz multiversu by mohlo existovat jen v lidské mysli. Jedna z častých kritik hypotéz multiversu je, že je obtížné je testovat. Některé z hypotéz multiversu tak mohou být velmi zajímavé k přemýšlení, ale prakticky neověřitelné a tudíž bez žádné prediktivní vědecké hodnoty.

Štítky: Vesmír, Kosmologie, Multiverse