Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  15. listopad 2010

Astronomický snímek dne (APOD) - 15. listopad 2010

Domov shora

Uznání: Expedition 24 Crew, NASA

Není žádné jiné místo jako domov. Astronautka Tracy Caldwell Dysonová při pohledu z okna Mezinárodní kosmické stanice (ISS) rozjímá nad planetou Zemí, kde se narodila a na kterou se zase brzy vrátí. ISS ve výšce asi 350 kilometrů je už dost vysoko, aby bylo jasně vidět zakřivení zemského horizontu. Astronautka Dysonová oknem vidí bílá komplexní oblaka a modrý životodárný vzduch a oceány. Kosmická stanice oběhne Zemi každých 90 minut. Pro lidi, kteří žijí dole, není obtížné podívat se vzhůru na ISS. ISS lze často hned po západu vidět jako jasný světelný bod, který se pohybuje nad hlavou. Dalekohledy lze dokonce rozeznat celkovou strukturu kosmické stanice. Snímek nahoře byl pořízen koncem září z vyhlídkového okna modulu Cupola. Doktorka Dysonová je první zpěvačka skupiny Max Q.

Štítky: Země, Kosmická stanice, ISS