Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  23. květen 2010

Astronomický snímek dne (APOD) - 23. květen 2010

Raketoplán a kosmická stanice před Sluncem

Uznání a copyright: Thierry Legault

Toto nejsou sluneční skvrny. Ty tmavé skvrny na Slunci vpravo nahoře jsou ve skutečnosti raketoplán Atlantis za letu STS-132 a Mezinárodní kosmická stanice (ISS). V minulosti už hodně pozorovatelů spatřilo kosmickou stanici a raketoplán na oběžné dráze asi 350 kilometrů nad Zemí jako jasné hvězdy plující soumračnou oblohou a stále se třpytící ve slunečním světle. Zde ale astrofotograf Thierry Lagault přesně spočítal výskyt vzácné události, aby mohl zaznamenat kosmické přibližování v kombinaci rychle se pohybujících siluet před slunečním kotoučem. Snímek nahoře pořídil minulou neděli 16. května asi 50 minut před tím, než se raketoplán ke kosmické stanici připojil. Atlantis nedávno odstartoval k ISS ke svému poslednímu letu před svým odstavením.

Štítky: Raketoplán, Slunce, Kosmická stanice