Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  03. březen 2010

Astronomický snímek dne (APOD) - 03. březen 2010

Mezinárodní kosmická stanice seshora

Uznání: STS-130 Crew, NASA

Mezinárodní kosmická stanice (ISS) je největším lidmi vyrobeným objektem, který kdy kolem Země obíhal. Stanice je tak velká, že ji lze nahoře vidět i neozbrojeným okem a je často zobrazována z našeho povrchu velmi různorodým způsobem. Stanici minulý měsíc opět navštívil kosmický raketoplán, který stanici dozásobil a přidal nový modul. Na stanici ISS nyní pracuje posádka Expedice 22, kterou tvoří 5 kosmonautů, dva američtí z NASA, dva ruští z RKA a jeden japonský z JAXA. Tento nádherný pohled na oběžné kosmické město vysoko nad mračny, vodami a krajinou Země zachytila po svém odletu od ISS posádka raketoplánu Endeavour. Mimo jiné jsou vidět moduly, nosníky a rozsáhlé sluneční panely, které zachycují sluneční světlo a mění ho na potřebnou elektřinu.

Štítky: Kosmická stanice, ISS, Solar panels