Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  06. únor 2009

Astronomický snímek dne (APOD) - 06. únor 2009

Kosmická stanice v Měsíci

Uznání a copyright: Eric J. Zbinden

Brzy z večera 2. února zářil na obloze Měsíc v první čtvrti. Z místa na západním pobřeží USA nedaleko Mt. Hamilton v Kalifornii bylo možné pozorovat, jak se Mezinárodní kosmická stanice vyhoupla nad obzor a přešla před slunečním světlem ozářeným povrchem Měsíce. Přechod kosmické stanice trval 0.49 sekund. Tento ostrý, dobře načasovaný teleskopický snímek zachytil kosmickou stanici při přeletu na pozadí hladkého měsíčního Mare Serenitatis (Moře klidu). Orbitální základna putovala ve výšce 389 kilometrů neboli asi 230 mil od severozápadu na jihovýchod (z 2 hod na 8 hodin). Měsíc samotný byl pochopitelně v 1000 krát větší vzdálenosti. Třpytivá stanice na této pozoruhodné fotografii také nabízí náznak modravého odrazu světla od Země.

Štítky: Přechod, Mezinárodní kosmická stanice, ISS