Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  16. únor 2010

Astronomický snímek dne (APOD) - 16. únor 2010

Přibližování tmavého raketoplánu

Uznání: Expedition 22 Crew, NASA

Co se to přibližuje? Astronauté na palubě Mezinárodní kosmické stanice to spatřili už ve velké dálce. Brzy se ten objekt zvětšil a stal se tmavou siluetou. Jak se ten objekt blížil, tak silueta začala vypadat jako kosmická loď. Minulý čtvrtek se něco po jedenácté večer (CST) tento objekt konečně ukázal být raketoplánem Endeavor, který se podle předpokladu připojil k vesmírné stanici na oběžné dráze Země. Endeavor na snímku nahoře je zobrazen blízko horizontu Země, kde bylo vidět několik vrstev v zemské atmosféře. Přímo za raketoplánem je mezosféra, která se zde jeví modrá. Atmosférická vrstva, která se jeví bílá, je stratosféra a oranžová je zemská troposféra. Tento let raketoplánu začal nočním startem, bude pokračovat příští týden a má naplánováno mnoho úkolů. Mezi tyto úkoly patří dopravení modulu Tranquility s okenním komplexem cupola, který umožní ještě lepší výhled na blížící se a odlétající kosmické lodi.

Štítky: Raketoplán, Kosmická stanice, Silhouette