Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  21. září 2006

Astronomický snímek dne (APOD) - 21. září 2006

Ostrá silueta

Uznání a copyright: Thierry Legault

Přestože je Slunce daleko 93 miliónů mil (150 miliónů kilometrů), tak při pohledu na něj bolí oči. Ale ostré sluneční světlo (spolu s přesným plánováním a správným zařízením) vyústilo do této ostré siluety raketoplánu a kosmické stanice. Výtečný teleskopický snímek pořízený 17. září zachycuje raketoplán Atlantis a Mezinárodní kosmickou stanici na oběžné dráze kolem planety Země. Z pozorovacího místa Mamers v Normandii ve Francii se v dálce 550 kilometrů zrovna od kosmické stanice odpoutal raketoplán Atlantis (vlevo) a vzdálil se na asi 200 metrů. Zítra bude možné vidět v siluetě další satelit planety Země - Měsíc, který zakryje Slunce. Toto poslední zatmění v roce 2006 bude na dráze, která protíná Jižní Ameriku a jižní Atlantik vidět jako prstencové zatmění.

Štítky: Slunce, ISS, Atlantis, STS-115

iss

môj prví pokus o fotenie iss .