Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  18. leden 2011

Astronomický snímek dne (APOD) - 18. leden 2011

Galaktická zahrada v Kona

Uznání a copyright: Garden by Jon Lomberg; Kite Aerial Photography by Pierre and Heidy Lesage

Jak roste vaše galaxie? Na rozdíl od typické galaxie, tato potřebuje ke svému rozkvětu vodu. Na snímku nahoře je pečlivě naplánovaná zahrádka Paleaku Peace Gardens Sanctuary v Kona na Havaji, USA, která měří asi 30 metrů a představuje poměrně přesnou mapu naší Mléčné dráhy. Různé rostliny značí hvězdy, kulové hvězdokupy a dokonce mlhoviny. Mnoho jasných hvězd viditelných na pozemské obloze je vyznačeno na listech kolem polohy Slunce. Uspořádání květin reprezentuje ramena naší Mléčné dráhy včetně slunečního Orionova ramene, impozantního Střelcova ramene a málo zmiňovaného ramene Pravítko. Středem Galaxie probíhá malá příčka a fontána reprezentuje centrální černou díru. To vše je přímo hvězdné využití tak malého prostoru!

Štítky: Mléčná dráha, Galaxie, Garden