Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  20. květen 2011

Astronomický snímek dne (APOD) - 20. květen 2011

Cesta noční oblohou

Uznání a copyright: Nick Risinger (Photopic Sky Survey)

Panoramatickým obrazem celé noční oblohy se táhnou majestátní mlhoviny a hvězdy naší Mléčné dráhy. Mozaika s plným rozlišením 5 gigapixelů byla sestavena z více než 37 000 snímků a je výsledkem ročního úsilí a 60 tisíc nacestovaných mil (96 tisíc km) při hledání tmavé oblohy na americkém západě a západním mysu v Jižní Africe. Dobře naplánovaný projekt kombinuje mnoho expozic z tmavých míst s cílem vytvořit inspirativní pohled na noční oblohu jako protiklad jasnosti dne. Interaktivní cesta scénou odhalí bezpočet hvězd s rozsáhlými mračny plynu a prachu, které se táhnou podél galaktické roviny a centrální výdutě, které jsou ale příliš slabé, než aby byly vidět neozbrojeným okem. Na tomto kosmickém pohledu jsou vidět dokonce i galaxie hvězd mimo naši Mléčnou dráhu.

Štítky: All sky, Mléčná dráha, Panorama, Sky survey