Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  08. červen 2011

Astronomický snímek dne (APOD) - 08. červen 2011

Snímek raketoplánu a kosmické stanice

Uznání: NASA

Jak byl tento snímek pořízen? Obvykle jsou snímky raketoplánu ve vesmíru pořízeny z kosmické stanice. Snímky kosmické stanice se zase běžně pořizují z raketoplánu. Jak ale pak může být pořízen snímek raketoplánu i kosmické stanice dohromady, a to z vesmíru? Odpovědí je, že při poslední cestě raketoplánu Endeavour k Mezinárodní kosmické stanici před dvěma týdny od stanice odlétala zásobovací loď s kosmonauty na palubě, kteří pořídili sérii docela vzácných pohledů. Tou zásobovací lodí byl ruský Sojuz TMA-20, který přistál o den později v Kazachstánu. Nádherný snímek nahoře dobře zachycuje vzájemné velikosti stanice a připojeného raketoplánu. Daleko pod nimi jsou na Zemi vidět mraky nad modrým mořem. Příští a poslední start amerického raketoplánu je naplánován na počátek července.

Štítky: Raketoplán, Kosmická stanice, Endeavour

Neowise z Písečné

Kometa focená v Písečné u Jeseníku.