Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  09. březen 2011

Astronomický snímek dne (APOD) - 09. březen 2011

Další rozšíření Mezinárodní kosmické stanice

Uznání: STS-133 Shuttle Crew, NASA

Rozvoj Mezinárodní kosmické stanice (ISS) zase změnil její vzhled. Při nedávno skončené návštěvě raketoplán Discovery při svém posledním letu navštívil ISS a přivezl další části, především víceúčelový logistický modul Leonardo. Kosmická stanice se svými mnoha moduly a rozsáhlými slunečními panely je vidět na obrázku nahoře, který pořídila posádka Discovery poté, co stanici před návratem na Zemi opustila. Rozvoj této nejodlehlejší základny lidstva je vidět při porovnání snímku nahoře s jinými snímky z minulosti. Je také vidět mnoho různých typů modulů a zásobovacích lodí. Výstavba ISS započala v roce 1998.

Štítky: Raketoplán, Kosmická stanice, ISS

Snímek komety C/2021 A2.

Kometa C/2021 A2. Rozměry obrázku jsou 15 x 15 obloukových minut, sever je nahoře, východ vlevo. Kometa procházela souhvězdím Vozky.