Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  01. březen 2011

Astronomický snímek dne (APOD) - 01. březen 2011

Návštěva Discovery u kosmické stanice

Uznání: Space Shuttle STS-133 Crew, Space Station Expedition 26 Crew, NASA

Co se děje vně kosmické stanice? Připojil se raketoplán. Před pěti dny byl k Mezinárodní kosmické stanici vypuštěn raketoplán Discovery se šesti členy posádky a velkým víceúčelovým logistickým modulem Leonardo. Před třemi dny, jak je patrno ze snímku nahoře, byl připojený raketoplán připraven pro vykládku staničním robotem Dextre a ramenem Canadarm2. Rozsáhlá fotografie nahoře ovšem zachycuje mnohem více, včetně japonského experimentálního modulu Kibo vpravo dole, zatímco Země je v horní části políčka a v dálce je zdánlivé bezhvězdné pozadí vesmíru. Posádky raketoplánu a ISS mají příští týden trvale připojit modul Leonardo a též opravit a vylepšit části ISS. Po 38 předchozích cestách jde o poslední kosmickou výpravu raketoplánu Discovery.

Štítky: Discovery, ISS, STS-133