Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  14. květen 2008

Astronomický snímek dne (APOD) - 14. květen 2008

Přistání zásobovací lodi u Mezinárodní kosmické stanice

Uznání: ISS Expedition 16 Crew, NASA

Pohled z oken Mezinárodní kosmické stanice bere dech. Je možné vidět širou a barvitou Zemi, temnou oblohu a příležitostně také ke stanici vyslanou kosmickou loď. Počátkem minulého měsíce bylo možné uvidět kosmickou loď Sojuz TMA-12, která přivezla nejen zásoby, ale také tři nově příchozí. Ti tři noví astronauté byli velitel Expedice 17 Sergej Volkov, letový inženýr Oleg Kononěnko a účastnice letu So-yeon Yi. Yi se o několik dní později vrátila na Zemi, zatímco Volkov a Kononěnko se mají vrátit až za několik měsíců. Přistání modulu na snímku nahoře proběhlo ke stykovacímu úseku Pirs (Molo). Posádka Expedice 17 včetně letového inženýra NASA Gregoryho Chamitoffa bude podnikat opravy ISS, bude zkoumat nové metody bydlení ve vesmíru a bude provádět výzkum, včetně výzkumu vlivu kosmické radiace na molekuly vitamínů.

Štítky: Kosmická stanice, ISS, Soyuz