Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  27. prosinec 2007

Astronomický snímek dne (APOD) - 27. prosinec 2007

Země za soumraku

Uznání: ISS Crew, Earth Sciences and Image Analysis Lab, JSC, NASA

Na tomto nádherném pohledu na oceány a mraky nad naší planetou Zemí není žádná náhlá ostrá hranice, která by vyznačovala přechod dne do noci. Místo toho je hranice stínu neboli terminátor difuzní a ukazuje postupný přechod do tmy, který my zakoušíme jako soumrak. Tuto scénu ozařuje Slunce zprava a vrcholky mraků odrážejí jemně zčervenalé sluneční světlo filtrované prašnou troposférou, nejnižší vrstvou životadárné atmosféry. Při horním okraji denní strany je vidět průhledná atmosférická vrstva ve velké výšce, která rozptyluje modré sluneční světlo a zeslabuje se do temnoty vesmíru. Tento obraz je ve skutečnosti obyčejnou digitální fotografií pořízenou v červnu 2001 z Mezinárodní kosmické stanice na oběžné dráze ve výši 211 námořních mil.

Štítky: Země, Svítání, Terminator, Night, Day