Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  02. leden 2002

Astronomický snímek dne (APOD) - 02. leden 2002

Mezinárodní kosmická stanice nad Zemí

Uznání: STS-108 Crew, NASA

Vysoko nad oblačnou Zemí tiše obíhá Mezinárodní kosmická stanice (International Space Station - ISS). Snímek nahoře pořídila posádka raketoplánu Endeavour když se v polovině prosince odpoutala od kosmické stanice. Endeavour dopravil tři nové astronauty aby obývali ISS a přivezl domů členy Třetí expedice, trojici, která obývala ISS od srpna. Mezi milníky této výpravy Endeavouru patří oprava slunečního panelu a manévrování stanicí, aby se vyhnula velkému kusu prolétajícího kosmického smetí. Na snímku nahoře je vidět rameno automatického manipulátoru stejně jako několik modulů a slunečních panelů.

Štítky: Země, ISS, STS-108

51. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 16. 12. do 22. 12. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti. Podvečerní obloha nabízí Venuši a Saturn. Po setmění můžeme pozorovat také Uran a Neptun. Ráno je vidět Mars. Nejjasnější kometou oblohy je C/2017 T2 vysoko v Perseovi. Nastane zimní slunovrat. Proběhne několik zajímavých startů raket. Před 380 lety se narodil Gottfried Kirch, vynálezce mikrometru a objevitel jasné komety roku 1680.

Soumrak v Otrokovicích