Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  21. listopad 2011

Astronomický snímek dne (APOD) - 21. listopad 2011

Kolem světa za 90 minut

Uznání: Expedition 28 & 29 Crews, ISAL, NASA's JSC;
Compilation and Editing: Michael König; Music: Do Dekor (Jan Jelinek), faitiche

Jaké to je obíhat kolem Země? Kosmonauté na palubě Mezinárodní kosmické stanice zakoušejí právě to. Členové její posádky nedávno pořídili sérii na světlo velmi citlivých video záznamů při pohledu v noci dolů, které byly digitálně zpracovány do zrychleného videa nahoře. V 18 sekvencích je vidět spousta krás na zemi i na nebi, včetně červené polární záře nad zelenou polární září, světel mnoha velkých měst a hvězd v pozadí. Nahoře je zpravidla vidět část kosmické stanice samotné, někdy je vidět, jak mění orientaci slunečních panelů. Pomozte prosím s vytvořením průvodce pro toto video a to tak, že pomůžete identifikovat místa, města, země, jevy počasí a také souhvězdí, která jsou vidět v pozadí.

Štítky: Země, Kosmická stanice, Lights, Video