Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  06. březen 2012

Astronomický snímek dne (APOD) - 06. březen 2012

NGC 2170: Nebeské zátiší

Uznání a copyright: Leonardo Julio & Carlos Milovic (Astronomia Pampeana)

Je to obraz nebo fotografie? Na tomto krásném nebeském zátiší namalovaném kosmickým štětcem září blízko středu prachová mlhovina NGC 2170. NGC 2170 odráží světlo okolních žhavých hvězd a okolo jsou další modravé reflekční mlhoviny, červená emisní oblast, mnoho tmavých absorpčních mlhovin a pozadí barevných hvězd. Podobně jako malíři zátiší často volí běžné předměty z domácnosti, tak jsou i nahoře zobrazena oblaka plynu, prachu a horké hvězdy, které se běžně nacházejí v tomto prostředí, tedy ve velkých hvězdotvorných molekulárních mračnech v souhvězdí Jednorožce (Monoceros). Obří molekulární mrak Mon R2 je překvapivě blízko, odhaduje se jen kolem pouhých 2400 světelných let daleko. Plátno v této vzdálenosti měří něco přes 60 světelných let.

Štítky: Otevřená hvězdokupa, Painting, Blue stars