Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  14. květen 2012

Astronomický snímek dne (APOD) - 14. květen 2012

Virtuální přelet nad asteroidem Vesta

Uznání: NASA, JPL-Caltech, UCLA, MPS, DLR, IDA; Animation: German Aerospace Center (DRL)

Jaké by to bylo proletět se nad asteroidem Vesta? Animátoři z Německého leteckého a kosmického střediska nedávno využili aktuálních snímků a výškových údajů ze sondy Dawn, která je nyní u Vesty, aby takový virtuální průlet vygenerovali. Video nahoře začíná sekvencí nad Divalia Fossa, což je neobvyklý pár rýh, které souběžně probíhají těžce kráterovaným terénem. Dále virtuální kosmická loď zkoumá Vestin šedesátikilometrový kráter Marcia, který vykazuje četné podrobnosti. Konečně byly snímky z Dawn také digitálně přepracovány se zdůrazněnými výškami, aby lépe vynikla Vestina 5 km vysoká hora Aricia Tholus. V současné době se Dawn pomalu zvedá od Vesty poté, co byla velice blízko, aby mohla získat co nejpodrobnější snímky povrchu a gravitační měření druhého největšího asteroidu Sluneční soustavy. V srpnu má Dawn v plánu od Vesty odletět k největšímu asteroidu Ceres.

Pomozte evaluaci APODu (anglicky): Když vidíte obrázky (nebo videa) na APODu, zajímá vás pak více přečíst si text?

Štítky: Asteroid, Krátery, Vesta, Video