Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  01. únor 2013

Astronomický snímek dne (APOD) - 01. únor 2013

Atlas V vynáší TDRS-K

Uznání a copyright: Ben Cooper (Launch Photography)

Za úrodným polem satelitních komunikačních antén v Kennedyho kosmickém středisku je na této dlouhé expozici vidět, jak raketa Atlas V míří na oběžnou dráhu. Promyšleně komponovaný snímek byl pořízen 30. ledna večer a antény v popředí připomínají náklad rakety, totiž družici TDRS (Tracking and Data Relay Satellite). Družice TDRS-K je první ze série těchto družic další generace, která rozšíří řadu komunikačních družic NASA. Síť družic TDRS operuje z geosynchronní dráhy ve vzdálenosti 36 000 kilometrů od Země a přenáší komunikaci, data a povely mezi kosmickými plavidly a pozemními stanicemi. Síť TDRS přenášela i komunikaci s raketoplány. Mnoho družic TDRS raketoplány také na nízkou oběžnou dráhu Země vynesly. Síť TDRS nadále podporuje velká kosmická plavidla, jako je Mezinárodní kosmická stanice, Hubblův kosmický dalekohled, nebo Fermiho kosmický gama dalekohled.

Štítky: Raketa, Družice, Launch, Atlas V