Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  15. březen 2013

Astronomický snímek dne (APOD) - 15. březen 2013

CME, kometa a planeta Země

Uzznání: NRL / SECCHI / STEREO / NASA
Processing - Karl Battams (NRL and @SungrazerComets)

Poté, co pouhým okem viditelná kometa PanSTARRS využila své foto příležitosti s mladým srpkem Měsíce po západu, tak nadále stoupá na severní obloze. Ovšem z této pozoruhodné meziplanetární perspektivy 13. března kometa pózuje se samotnou naší starou dobrou planetou, tak jak byla vidět z kosmické sondy STEREO B. Tako kosmická sonda následuje na dráze Zemi, ale je téměř na opačné straně od Slunce a ohlédla se zpátky ke kometě a Zemi; Slunce je těsně mimo levou stranu snímku. Vlevo z aktivní oblasti na Slunci vyvěrá ohromný koronální výtrysk hmoty (CME). Pochopitelně, že CME, kometa a planeta Země jsou v různých vzdálenostech od kosmické sondy. (Kometa je nejblíže.) Zpracovaný digitální snímek p5edstavuje rozdíl mezi dvěma následnými snímky z heliosférické kamery SECCHI, takže objekty, které se posunuly, vykazují silné stíny. Příliš jasné objekty vytvářejí jasné vertikální čáry. Zpracování snímku odhaluje komplikovanou strukturu rozsáhlého prachového ohonu komety PanSTARRS, která se podobá peří.

Štítky: Kosmická loď, Země, Cme, Comet panstarrs, C/2011 l4, Stereo b