Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  06. duben 2013

Astronomický snímek dne (APOD) - 06. duben 2013

Země za soumraku

Uznání: ISS Expedition 2 Crew, Gateway to Astronaut Photography of Earth, NASA

Na tomto nádherném pohledu na oceány a mračna nad naší dobrou planetou Zemí není žádná náhlá, ostrá hranice dne a noci. Místo toho je linie stínu, neboli terminátor difuzní a vykazuje postupný přechod do tmy, který my označujeme jako soumrak. Scénu osvětluje zprava Slunce a vrcholky mračen odrážejí jemně zčervenalé sluneční světlo filtrované hustou troposférou, což je nejnižší vrstva životadárné atmosféry. U horního okraje denní strany je vidět zřetelná vysoká vrstva, která rozptyluje modré sluneční světlo a slábne do černoty vesmíru. Tento obrázek je ve skutečnosti jedinou digitální fotografií, která byla v červnu 2001 pořízena z Mezinárodní kosmické stanice, která obíhá ve výšce 211 námořních mil.

Štítky: Země, Svítání, Terminator, Night, Day