Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  05. duben 2013

Astronomický snímek dne (APOD) - 05. duben 2013

Kometa ze severu

Uznání a copyright: P-M Hedén (Clear Skies, TWAN)

Vypadá to sice jako dvojice komet, ale kometa PanSTARRS (C/2011 L4) právě pozorovatelům nabízí Messierův moment. Tato bohatě fotografovaná kometa na své odletové dráze mezi hvězdami slábne a tady je co do jasnosti pozoruhodně podobná Galaxii v Andromedě M31. Kometa putovala severní oblohou těsně pod galaxií a zde byla zachycena při místní půlnoci 3. dubna. Kometa i galaxie byly vidět pouhým okem, byly ponořeny do slabé polární záře a nad zasněženými poli poblíž Tänndalenu ve Švédsku se vypínal oblouk naší vlastní Mléčné dráhy. U oblouku Mléčné dráhy lze vysoko nad párem komety a galaxie spatřit dvojitou hvězdokupu h a chi Persei. Sledujte oblouk Mléčné dráhy až k pravému okraji k jasné hvězdě v Labuti, alfa Cygni Deneb.

Štítky: M31, Mléčná dráha, Kometa, C/2011 l4, Panstarrs, Messier moment