Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  06. červen 2013

Astronomický snímek dne (APOD) - 06. červen 2013

Srovnání velikostí hvězd

Uznání a copyright: morn1415 (YouTube)

Jak velké je naše Slunce ve srovnání s jinými hvězdami? Toto populání video na YouTube ukazuje poměrné velikosti planet a hvězd od nejmenších po největší. Video začíná pozemským Měsícem a pokračuje přes stále větší planety v naší Sluneční soustavě. Dále je zobrazeno Slunce v porovnání s mnoha jasnějšími hvězdami v našem okolí v Galaxii Mléčná dráha. A nakonec jsou vidět některé z největších hvězd. Povšimněte si, že skutečné velikosti většiny hvězd kromě Slunce a Betelgeuse nejsou známy z přímých pozorování, ale spíše měřením jejich zdánlivé jasnosti, teploty a vzdálenosti. I když je tato inspirativní učební pomůcka většinou přesná, tak čtenáři APODu budou jistě schopni poukázat na malé nepřesnosti ve videu a tak se ještě více poučí a pomohou zpřesnit budoucí verze.

Štítky: Hvězda, Planety, Video, Relative sizes