Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  14. květen 2014

Astronomický snímek dne (APOD) - 14. květen 2014

Živý pohled z Mezinárodní kosmické stanice

Uznání: NASA, UStream, HDEV Project

Pokud byste se právě nyní vznášeli nad Zemí, tak právě toto byste mohli vidět. Nákladní kosmická loď SpaceX Dragon dopravila před dvěma týdny na Mezinárodní kosmickou stanici zásoby a také kamery HDEV (High Definition Earth Viewing), které pořizují a přenášejí živé pohledy na Zemi. Pokud kamery pracují, tak nahoře uvidíte živé video, které přepíná mezi čtyřmi kamerami, z nichž každá míří jiným směrem. Můžete sledovat, jak kolem plují bílé mraky, žlutohnědá země a modré oceány. Pokud je na Zemi dole noc, tak se video nahoře jeví černé, ale rychlý 90 minutový oběh kosmické stanice kolem Země stlačuje tuto dobu temnoty jen na 45 minut. Na webu můžete najít současnou polohu ISS nad Zemí. Pokud se video jeví šedé, tak to znamená buď přepínání mezi kamerami, nebo dočasné přerušení komunikace s ISS. Jak bude projekt HDEV pokračovat, tak se bude monitorovat kvalita videa, aby se mohl posoudit vliv vysokoenergetického záření, které typy kamer pracují nejlépe a které pohledy na Zemi jsou nejpopulárnější. I když tento přenos nakonec skončí, tak získané poznatky umožní v budoucnu nasazení lepších kamer na ISS, které umožní ještě zajímavější živé vysílání.

Štítky: Kosmická stanice, ISS, Video, Live